sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Muistilistat



Huh huh, taas oli yksi lista täytetty!!
Ai mikä lista?
No sellainen lista mihin mä merkkaan että olen muistanut tehdä jokaiselle firmalle kuukausittaiset alv-ilmoitukset sekä vuosittaiset tilinpäätökset ja veroilmoitukset. Meillä on tällä hetkellä 6 eri firmaa...joku voi ihmetellä että miksi ihmeessä..? Niin kyllä minäkin välillä ihmettelen, mutta kyllä siihen on järkevä selitys. Jotkut firmat on kimppafirmoja jonkun toisen kanssa,  joku on valmistama firma, toinen maahantuova firma ja sitten on vähittäisliikkeet...on sukellusta, charter-veneitä jne...
Aikoinaan mä tein vielä muillekin firmoille kirjanpitoa, mutta siihen ei aika enää riitä. Kyllä nämä 6 omaa on ihan tarpeeksi. Olen siinä mielessä harvinainen tyyppi että minä tykkään kirjanpidosta, siihenhän olen kouluttautunutkin itseäni. Mutta jotta se olisi kivaa, siihen tarvitsisi aikaa ja rauhaa. Kiireessä tehty kirjanpito rassaa hermoja ja sen lisäksi tulee tehtyä virheitä.
Koska en pysty millään muistamaan että olenko tehnyt tässä kuussa kaikkien firmojen alv-ilmoitukset, olen kehittänyt itselleni tällaisen ruksattavan muistilistan. Jokaiselle firmalle on oma rivi, ja joka kuukaudella oma sarake. Sen lisäksi vielä tilinpäätös ja veroilmoitussarake. Sitten kun ilmoitus on tehty vedän ruksin ruutuun. Ja, aaah että on ihanaa kun saa taas yhden sarakkeen täyteen! Ja tänään sain koko lapun täyteen kun sain tehtyä kuudennen firman tilinpäätöstä ja veroilmoitusta. Tosin, 17 päivää myöhässä, mutta jos verottaja rupeaa narisemaan lähetän heille linkin tähän blogiin. En ole laiskuuttani viivyttänyt ilmoituksia!
Tänään tuli lista täyteen!
Näitä on kiva sitten katsoa jälkeenpäin. Tulee ainakin ahkera olo...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti