keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Enkeleitä onko heitä?



Uskotko enkeleihin?
Minä en ole varma, mutta kerron teille tarinan:

Isäni oli hiljattain kuollut, ja siskoni kanssa juoduimme laittamaan lapsuudenkotiamme myyntiin. Se olisi tietenkin kenelle tahansa rankka paikka, mutta jotenkin tuntui ehkä erikoisen vaikealta, koska isäni oli itse omin kätösin rakentanut sitä taloa kun me oltiin siskon kanssa vielä pieni taaperoita. Molemmat tiedettiin että myynti on ainoa oikea päätös, mutta silti mieltäni painoi ajatus siitä mitä isä sanoisi ja miltä häneltä tuntuisi että myydään hänen kotiaan ventovieraalle...

No, isä tuli uniini. Näin unta että olin lentokentällä pitkässä jonossa. Jono luikerteli aaltomaisesti. Yht'äkkiä näen isäni seisovan samassa jonossa, ihan loppupäässä. Juoksen ihmislauman läpi hänen luokseen, heittäydyn isän kaulaan ja huudan itkien: 'pappa, pappa, miten sä voit olla elossa, herrajumala me ollaan myyty sun talo, sulla ei ole kotia enää...' Samalla huomaan että isän vieressä seisoo kaunis daami, jota isä nappaa vyötäröstä kiinni ja sanoo mulle hymyillen: ' älä Lussi huolehdi, mulla on jo uusi koti ulkomailla, mulla on kaikki hyvin nyt.'

Isäni tuli siis uniini ja antoi hyväksyntänsä talon myyntiin. Onko enkeli tullut sinuun uniisi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti