keskiviikko 25. marraskuuta 2015

Vuosi 1988



Meillä on Petrin kanssa 7 vuoden ikäero, joka ei tässä iässä enää ole paljon mitään, mutta silloin kun minä olin 14 v  ja hän yli 20 v niin ero oli merkittävä. Minulla on tästä ajasta Petristä muisto, vaikka me ei silloin edes tunnettu.

Olin silloin yläasteella, ja meillä oli jonkinlainen yrittäjyys-teemapäivä. Petri oli koulussa kertomassa omasta yrittäjyys-urastaan. Muistan että minulle jäi Petristä positiivinen mielikuva. Energinen, vauhdikas, kohtelias ja ihan mukavan oloinen heppu. Presentaation lopuksi hän antoi meille tehtäväksi suunnitella oma koru. Hän lupasi että paras malli menisi korupajalle toteutettavaksi.  Muistan että piirsin korvakorut, missä oli irrallinen osa, joka sujautettiin korvalehden taakse. Siitä irrallisesta osasta näkyi korvalehden alaosassa pieniä vaaleanpunaisia tähtiä. Petri ei kai oikein tajunnut ideaa, vai oliko se liian hankala toteuttaa, koska en voittanut kilpailua.

Nykyään kyseinen malli on varsin trendikäs. Tämän päivän versio on ehkä vähän kehitetty  kevyemmäksi ja sutjakkaammaksi kun piirtämäni 80-luvun malli, mutta idea on sama. Kuka olisi silloin uskonut että tänä päivänä teen uraa korualalla? Ei ainakaan Petri, enkä minä!

Kuvissa vuoden trendikoru! Syntynyt v 1988 ;-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti